mandag 30. juni 2014

York

Hei hei :) Da er vel sommerferien i gang for et flertall av dere, for min del er vi på vei hjem igjen fra campingferie på sørlandet hvis vi har klart å holde oss til planen ;) 

I hele vår har jeg jobbet med å sette sammen bildene som ble tatt på en studietur til England i fjor vinter. Det var ikke helt enkelt, siden jeg presterte å reise uten kamera, og kun hadde mobilen med noooe laber batterikapasitet, og det dermed ble tatt ganske mye mindre bilder enn normalt...

Løsninga ble google-bilder for å supplere der jeg gjerne skulle hatt et par ekstra bilder, og resultatet ble fire sider pluss et kart over byen i A4-størrelse. På grunn av all teksten og mye forskjellige bilder har jeg valgt å la bildene og tekstene tale for seg sjøl, og har droppa alt som heter pynt denne gangen

 Jeg har brukt veldig mye tekst denne gangen, siden jeg gjerne ville ha med både mine egne notater og historikk og fakta om byen og severdigheter. Alle 4x6-kortene med tekst har jeg skrevet i Words og printet ut. Jeg valgte fonten Talking to the Moon, jeg syns den passa godt inn, og jeg har brukt den konsekvent gjennom all journalingen. 

unntaket av fontbruken er tittelkortet, hvor jeg har brukt en font som heter Jellyka Saint-Andrew's Queen.
3x4-journalingkortene har jeg skrevet for hånd, med kort fra Midnight Edition.


 en enkelt side fra besøket i katedralen. 

Kartet har jeg også printet ut fra Google. Jeg printet på Color Copy 200gramsark og la det i blank plastmappe, disse passer i ringene på albumet, slik at det passer godt inn med resten av sidene. 

Jeg skrev også at resultatet ble fire sider, men jeg har bare vist tre. Den siste siden kommer seinere i et annet innlegg, det er bare å vente i spenning :)

Håper dere alle koser dere, enten dere er hjemme eller på tur :) Husk å ta masse bilder slik at dere har noe å jobbe med utover høsten :D



2 kommentarer:

  1. Fantastiskt flott! Gillar att du har så mycket text och de bilder du har räcker gott och väl, tycker jag! Mycket fint!!!!

    SvarSlett
  2. Synes du hadde fått til noen bra sider jeg på tross av "foto problemer". Smart å finne bilder på nett. Og spesielt siden dette var en studietur passet det jo kjempe godt med masse informativ tekst :)

    SvarSlett