mandag 14. juli 2014

hjemmelagde dots

God morgen verden :) Hvis værprognosene slår til, så er det supervær over hele landet i dag, håper dere koser dere uansett om det slår til eller ikke :) Her i heimen er vi omtrent tilbake til en mer normal hverdag igjen, storebror er i barnehagen igjen (og fyller fire år  i dag, hurra for bursdagsbarnet mitt!!!) og mannen har reist ut på jobb, så mammaen har kveldene helt for seg sjøl i to uker (det betyr scrapping! :D) 

I dag skal jeg vise dere et tips. Kom over et tips en dag om å dyppe limdotter i glitter for å få glitterdots, men siden jeg ikke er såå gira på glitter, så funderte jeg på om det funka med neglelakk. Selvsagt måtte det testes, og neglelakk i regnbuens farger blei hamstra inn til anledninga (2 for 35 på Cubus-jepp! :D) Jeg brukte ark med limdotter og lakka i vei, før det ble lagt til tørking. Og da var det bare å vente, for de trengte laaang tid! Mine var brukbare etter et par dager, ingen god løsning hvis du har dårlig tid med andre ord..

 Siden dottene mine var helt flate, prøvde jeg med både tjukke og tynne lag, men jeg syns ikke det var de store forskjellene på sluttresultatet.. 

Limen blei litt klissete, men dotsene holdt seg godt i fasongen likevel og sprakk ikke :) Det var egentlig veldig lettvint praktisk å bruke slike ark, bare riv av de du skal bruke og ta dem av limpapiret uten for mye styr ;)




Her er ei side jeg har brukt mine hjemmelaga dots på, med perfekt fargematch til siden! :D Her har jeg også brukt Sizzix - Smile for the Camera-diesen, og igjen et 6x4-kort fra Snapshot-kolleksjonen til KaiserCraft




det var alt fra meg for denne gang, ha en vidunderlig dag :)

1 kommentar: