onsdag 8. oktober 2014

Journalkort på en anderledes måte!

Jeg liker å ha variasjon i mine album, og det er hyggelig å dra frem noen bilder og gjøre litt ekstra ut av dem. Enten det er i form av en "vanlig" scrappeside, eller en litt mer kreativ side uten plastlommer. I denne artikkelen ønsker jeg å vise deg et par måter du kan bruke journalkort på, fordi du må jo ikke alltid bruke dem på måten de er ment til :-)

Den ene måte jeg liker å bruke kortene på er å ha dem som bakgrunnen sammen med bilder...

http://conniesplayroom.blogspot.no/

...her har jeg brukt 4 stk 6x4 inch journalkort og limt dem på et 12x12 mønsterark. Samtidig gjør forskjellige størrelser på bildene at det passer godt sammen med vanlig lommescrapping. For litt ekstra effekt er det morsomt å legge bilder, event journalkort, på 3D-puter å få et litt mer dimensjonert side.

http://conniesplayroom.blogspot.no/

...det sees litt dårlig på bildet, men her er bilde på ananas-isen opphøyd. Teksten ligger et nivå under, og det skaper en morsom effekt. Jeg har også klippet banneren (i venstre hjørne) ut av et journalkort og festet det på 3D-puter.

Jeg klipper ofte fra hverandre journalkortene også, særlig fordi jeg syns det er så mange av de like kortene i de forskjellige pakkene man får kjøpt i Becky Higgins Core kit. Og jeg syns jo det er litt kjedelig å ha så mange av de sammen kortene i samme album, så da må jeg finne en kreativ måte å bruke dem på...

http://conniesplayroom.blogspot.no/

...på denne siden har jeg brukt seks forskjellige journalkort i både 6x4 og 3x4 inch. Klippet et par av dem fra hverandre, og brukt andre som panel...

http://conniesplayroom.blogspot.no/

....smile er klippet ut fra et litt "kjedelig" journalkort og blitt til morsom tekst på 3D-puter. Tekst-boblen er også et journalkort som jeg har klippet fra hverandre. Så mulighetene er store, og her er det bare å leke kreativ. Det beste av alt er at de passer kjempe fint sammen med PL-sidene mine, og jeg holder "scrappingen min" ved like :-)

Håper dere likte ideene, og at det kan inspirere til mye kreativ lek :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar