fredag 12. juni 2015

Stemningsrapport fra Becky Higgins-kurs

Tusen takk til Mette som sendte oss denne fine rapporten! ❤︎
Bildet er lånt fra Hobbykunst.
Mitt første møte med Project Life
Jeg har en tid tenkt jeg skulle komme i gang med Project Life som syntes å være en flott og kjapp måte å få unna en del bilder som bare blir liggende på Macen eller i esker. Hadde til og med kjøpt inn litt utstyr og materiell, men ikke kommet i gang enda. Fra tidligere har jeg mest lagd kort og andre papirprosjekter, samt noen minialbum og noen få Loer.

Da noen venninner av meg meldte seg på kurs med selveste Becky Higgins som Connie på Hobbykunst hadde klart å få hit til Norge, kunne jeg jo ikke la denne anledningen gå i fra meg. Det var med litt skrekkblandet fryd jeg møtte opp med helt blanke ark, og med en ikke altfor god selvtillit i forhold til at alt skulle foregå på engelsk. Ble møtt av en utrolig søt og imøtekommende Becky og de hyggelige jentene på Hobbykunst.

Introfilmen som Becky viste oss synes jeg var helt rørende og satte virkelig fokus på bakgrunnen for at vi i utgangspunktet begynte å scrappe. 


Kitet vi fikk på kurset.
Hva vil våre etterkommere vite om våre liv? 
Det er kanskje ikke først og fremst de store begivenhetene og reisene, men de små og hverdagslige tingene som livet i hovedsak består av. Klesvasken som hoper seg opp, hverdagsrutinene og hverdagsgledene.

For meg ble det ekstra aktuelt siden jeg for tiden holder på med å rydde opp i bo etter mine foreldre og besteforeldre, og samtidig er så heldig at jeg har fått barnebarn jeg følger. Det er jo fotoalbumene vi har mest spørsmål til, og som dokumenterer livet de levde. 

Becky satte fokus på hvor viktig det var å få bildene raskt på plass i album på en enkel måte samt å skrive ned notater/tekst slik at ting ikke går i glemmeboka som det ofte gjør. En annen viktig og gjenkjennelig ting var at man ofte bruker masse tid på å surfe på nettet etter inspirasjon i stedet for å komme i gang selv.  Man må ikke sammenligne seg med alle andre, eller glemme at man gjør dette for sin egen skyld – og at dette ikke er noen konkurranse om hvem som lager finest album eller noe svar på hvilken måte som er ”riktig” å lage sine PL-album på.



Becky tok seg god tid til å gå rundt å snakke med hver og en av oss, og hun virket oppriktig interessert. Hun kom med spørsmål og kommentarer til bildene våre, og gode tips. Dette møtet ga i alle fall meg en liten ”oppvekker” og mange gode tips til hva som er viktig å dokumentere ved våre liv, samt hvor viktig det er å få kommet i gang og gjort det på en enkel måte uten å måtte tenke på design og ”regler”.

Så tusen takk til Becky og jentene på Hobbykunst som gjorde denne kvelden så flott , inspirerende og lærerik!

Mette /mettepip www.mettepisscrappeblogg.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar