torsdag 7. juli 2016

Kort & Godt - När favoritpappret börjar ta slut

Hej Gunilla här!

Vad gör man när favoritpappret (här från "Kort & Godt") börjar ta slut och du verkligen vill använda det på dina PL-sidor? 

Här kommer lite tips, som jag både hittat på själv och fått inspiration från andra PL-makare på webben. Det är de här 2 sidorna jag har skapat med material från "Kort & Godt":







Jag har använt mig av det fina kit som jag fick av Kort & Godt och lagt in direktlänkar till produkterna i texten nedan, 

och det var det fina pappret med sport-skorna och stjärnorna jag ville använda i mitt uppslag för vecka 22. (Det är egentligen ett konfirmationspapper). 
För att framhäva papprets detaljer har jag dekorerat mycket med stjärnor och även använt grålila pynt. 

Jag har klippt sönder mönsterpappret i delar och skarvat med vitt papper (se ovan), för att få pappret att räcka till många ställen. 


Dessutom har jag skapat eget pynt med mönsterpappret, och valde pilar för att matcha den fina pil-stämpeln från "Kort & Godts" stämpelplatta. Dessutom har jag klippt ut en pytteliten stjärna från mönsterpappret:

Som du ser både ovan och nedanför har jag först stämplat med Kort & Godst stämplar (pil och moln) på transparant papper och sen klippt ut. OBS att du måste ta en vattenfast stämpeldyna typ "Stazon" på transparant papper. På stämpelplattan finns också texter.


För att dryga ut pappret med egengjorda detaljer har jag också klippt ut en sko och satt på en genomskinlig "knapp" (epoxybubbla) ovanpå. (Se ovan och nedanför) som tips från en PL-skapare på en annan inspirationsblogg .


Sen ville jag att "Kort & Godts" supersöta metall-gem skulle synas och det gör de bäst mot enkelt vitt papper som här...: 

...eller transparant papper som jag använt för att ljusa upp eller dölja något på fotot:


Är inte cykel-gemet (se länk) nedan helt fantastiskt!


Notera ovan att det sticker ut en smal tag ("Hello") bakom ett foto, på något som jag inte ville ha synligt men ändå ville ha med. 

Eftersom jag köpt en gammal skrivmaskin från loppis, ville jag skriva journaling med den. Jag skrev på transparant papper som nedan (för att dölja lite av ett foto):


och sen kan man dra upp en tag med ytterligare ett foto och ännu mer text : 


Som ni märker gillar jag tags, det ger lite extra dimension. 
Här nedan är faktiskt ytterligare en dold tag:



Hoppas det gav lite extra inspiration!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar