mandag 26. september 2016

Hvordan få en PL side til å harmonere.

Hei! Ny uke og nye muligheter. 
Jeg tenkte at jeg skulle dele noen tanker rundt hvordan jeg prøver å skaper en harmonisk side.

Jeg har ryddet i gamle bilder og laget en enkel og ren PL side med bilder fra 2003.
Her er hele gjengen i Oslo. Minstemann sin første tog tur, med besøk i Vigelandsparken.


Når jeg setter opp en side, så prøver jeg å få sidene like "tunge" slik at jeg ikke får en følelse av at siden henger til den ene eller andre siden. Her har jeg brukt striper oppe og nede i hver sitt hjørne.

Fordi bildet oppe til høyre er med et litt mørkt bilde av Sinnataggen, og har den mørkeste fargen på kortet, har jeg valgt å la det bildet fra togturen som er mørkest være i motsatt hjørne nederst.

Pynten har jeg plasser slik at den utgjør en trekant på siden; oppe til venstre, til høyre på den midterste rekken og nede til venstre nederst. Da blir det harmoni i mitt hode. 
Håper dere forstå hva jeg mener.


Siden har lite  pynt, og det er litt fordi bildene er litt mørke. Sånn ble det før man hadde digital kamera og ikke så bildene før de kom fra fotografen.

 Har brukt fargene som er i bildene for å få siden til å henge godt sammen. Pynten er i de samme fargene + sort og hvitt.


Pilen på det første kortet til venstre peker nedover mot resten av kortene. 

Og pilene på det nederst kortet peker mot høyre og avslutter på en måte siden.


Så har jeg latt det være mest en overvekt av hvitt på kortet nederst til venstre og det helt opp til høyre.  Begge er også stripete. Oppe har jeg også brukt det lyseste bildet. Da blir det likevekt mellom de to hjørnene akkurat som med de to motsatt hjørnene.

Pynten er en blanding av sticker, gjennomsiktige eller med farger som harmonerer med bildene. 
Ellers så er det brukt litt wasi tape fra Tim Holtz.



 Det var alt for denne gang. Håper forklaringen på hvordan jeg har tenkt harmoni på siden var grei å forstå. Hvis ikke så spør gjerne, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Takk for at du tittet innom bloggen og ønsker deg en flott uke!
/Bente-Heidi





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar