torsdag 22. september 2016

PL-kort i massor

Någon mer än jag som samlar på sig pysselsaker i mängder? :-)
Ett tag var mönstrade papper min stora passion. Sedan blev det stämplar och efter att jag började med Project Life så blev det vackra PL-kort. Allt från stora till små core-kit.

Mitt största problem är att jag ju knappt använder färdiga PL-kort. Det slutar alltid på samma sätt. Jag hittar inga kort som passar i färgen till mina fotografier och så gör jag egna från mönstrade papper eller färgar in med distresser. Så vad skall jag göra med alla PL-kort jag köpt?!?
Men nu utmanade jag verkligen mig själv med att använda mina PL-kort till några uppslag.
Här följer några sidor skapade från Becky Higgins "Midningt".



Förutom min journaling så har jag bara dekorerat med lite stickers och enamal dots.


"Journey" är en stämpel som jag stämplat upp och klippt ut. Tyckte den passade så bra.

Även här blev det bara enkla dekorationer .


På denna sidan använde jag mig av wood veeners, men målade dem med vit akrylfärg för att få bättre färgmatchning.



Så här blev uppslagen i sin helhet. Inte så mycket dekorationer, 
men det är nog lite typiskt mig.



Scraphälsningar från Sverige!

4 kommentarer:

  1. Kjempefine PL-sider.
    Liker den "rene" og gjennomgående stilen.
    Midnight er et kit som passer til det meste :-)

    SvarSlett
  2. Så fint, det är så lugna härliga sidor med fina små detaljer som syns så bra när det är rent och enkelt!

    SvarSlett
  3. Tusen tack för era vänliga ord. Kul ni gillade dem! 💕

    SvarSlett
  4. Jättefina sidor! Jag gillar också det enkla, rena och de diskreta färgerna. Mycket snyggt!

    SvarSlett