fredag 4. november 2016

Oppbevaring og organisering - Bente-Heidi

Hei og god fredag!


Vi i designteamet har fått i oppgave å fokusere på tema oppbevaring og organisering... og jeg må innrømme at jeg har grublet litt. 

Jeg har arvet en liten del av rommet til min sønn som studerer utenbys, dvs - et skrivebord og en bordhylle og litt veggplass. Ikke har jeg holdt på lenge med denne hobbyen heller, så det har vært mer gøy å bruke pengene på stæsj og utstyr - enn oppbevarings materiale. 

Mine løsninger på oppbevaringsløsninger har vokst seg frem etter som mengden utstyr har økt, for at jeg skal ha kontroll på alle tingene og lett kunne finne det jeg leter etter.

Men sånn er det kanskje flere som har det? 
Man tenker alltid at alle andre har så smarte løsninger og så fine og flotte systemer. 
Når jeg fikk grublet litt til kom jeg fram til at mitt system fungerer perfekt for meg - så da kan det kanskje også være noen tips og hente her for andre også. 

So here we goes - Bente-Heidi´s oppbevaringssystem:)

Slik ser scrappehjørnet mitt ut på en god dag:


Her har jeg laget meg et hjørne og har samlet rundt meg det jeg bruker aller mest + at jeg har litt bordplass til å plassere ting mens jeg jobber. Radio og et godt lys har jeg også fått plass til:)

Til alt av klistremerker har jeg kjøpt en Storage Studios; Projections Sticker Stadium.
Den har mange lommer og utvider seg når den fylles opp.



Til å oppbevare alt av farger, mist, sprayer og gelatos har jeg kjøpt meg denne 
fra Tim Holtz - Supply spinner.

Det snurrer rundt så det er lett å få tak i det man skal og ha full oversikt over hva man har.
Og så er den litt tøff synes jeg:) 


På hyllene rett over skrivebordet har jeg lett tilgjengelig blekk, stempelputer og små pynt som brukes ofte, lim og puncher.




Jeg er glad i å bruke gjennomsiktige bokser slik at det er lett å se innholdet. 


Alle promarkerene mine sortert etter fargeskala i små gjennomsiktige bokser kjøpt på Europris.
Embossing pulveret har fortsatt bare en isboks - men gjennomsiktig plastboks er på gang når jeg finner rett størrelse.


Blomster og pynt i plastbokser i bokhyllen og dies i mapper.
Dies har jeg i to løsninger - men holder en knapp på permen til høyre: WeR; Die Storage Album
Lett å bla i og man får plass til lappen med info om diesen på baksiden av hver magnet tavle. Det synes jeg er veldig kjekt, for det er ikke lett å huske hvem som kommer i fra hvor alltid.


Mine project life kort har jeg kjøpt en stor eske til - Cropper Hopper photo


Her er det plass til mange kort. Skilleark som man kan skrive på følger med og på undersiden er det et eget rom for å oppbevare ark eller plastlommer. Størrelsen er perfekt 12" X 12". Her har jeg alle kortene mine og plastlommene.


Og her kommer et godt eksempel på gjenbruk, en gammel bestikkholder fra oppvaskmaskinen er kommet til nytte.

Distress markers, tusjer, sakser og bonefoldere er rett foran meg på skrivebordet:) En gammel  stor youghurt boks er perfekt til å oppbevare pensler i.

Stempler har jeg oppbevart i A4-permer med plastlommer for CD og photo. Litt større stempler og stensiler har jeg i A4 arkivmapper i plast fra Clash Ohlson. Enkelt og greit å ha de i bokhyllen og lette å bla og lete fram det jeg trenger.




Det siste jeg vil vise dere er en verktøy skuff/reol som jeg har kjøpt på Jula - her har jeg ALT av charms og småting som jeg har.


Da har du fått et lite innblikk i mitt lille kreative kaos - og mitt forsøk på system i rotet.

Håper du fikk noen tips, og følg med i bloggen vår - flere innlegg om oppbevaring kommer fra de  andre i design teamet:)

Klem Bente-Heidi














2 kommentarer:

  1. Masse gode idear! Har sans for gjenbruk 👍

    SvarSlett
  2. Var har du köpt Tim Holtz Supply Spinner, den gilla jag mycket. Och det är härligt att titta på alla ideer för att sortera och förvara, blir sååå inspirerad
    Kram

    SvarSlett