tirsdag 15. november 2016

Oppbevaring og organisering- Elisabeth



Heisann. I dag er det min tur til å vise litt av hvordan jeg oppbevarer mine pl-ting. Jeg har scrapperom på stua, og har tatt en vegg og laget til ett system og spisestue bordet er mitt bord ;-)
Jeg har ikke ryddet for anledningen, så bilde av bordet uteblir ;-) 


Jeg har hengt opp noen hyller tilpasset de boksene jeg ønsket å ha. 
På øverste hylle er det mest rot, der har puncher og diverse fått plass. Sånt som ikke kunne gå noen andre plasser. 


På hylla under har jeg stempler og pl-kort liggende. Jeg hadde først mine pl-kort i en plastkoffert som var tilpasset korta, men den ble veldig fort overfull, og hardplasten knakk og bristet i alle hjørner, så den har jeg gitt opp. Nå har jeg kita i original emballasje liggende i hylla.


På tredje hylle har jeg bokser med lokk til diverse. 


Her oppbevarer jeg mister og sprayer og diverse forbruksvarer som jeg har i reserve. 


På nederste hylle har jeg flere bokser, men disse er uten lokk. Her har jeg blant annet stickerser og enamel dots. De har jeg sortert etter farge i boksen, sånn at det skal være litt enklere og finne de.

Under den nederste hyllen er det godt med luft til å sette bagger og andre oppbevaringer. 
Blandt annet symaskina mi har plass på gulvet her.



Til blomster så har jeg kjøpt en skrue koffert på Biltema. Og det samme har jeg gjort til mine bånd. Her er det også sortert etter farger.




Min neste oppbevaring er en jeg har laget selv. Dette er ett etui til mine skjærebrett. 
Dette er supert og bruke når man skal på treff. 


Til mine dieser har jeg ikke fått noe skikkelig system ennå. Litt fordi jeg ikke har så mange, 
så det har ikke hvert nødvendig. 
Men i det siste har det blitt flere og flere dieser, og jeg har skaffet meg en perm, med plastlommer i. Denne har en magnetplate i hver lomme, som man enkelt kan holde orden på sine dieser. 
Jeg merker alle diesene mine på baksiden med hvem produsenten er. 
Greit å vite til senere. 


Til mione stempler bruker jeg den tynneste stufftainersen.
Den er fabelaktig, og jeg har to lag med stempler i hver stufftainer. 
Så lenge det er clear stamps. 


Når jeg skal på treff har jeg en liten skrue-koffert som jeg pakker med meg litt av all charmsen og duppedittene mine. Da slipper jeg og ta med meg ALT jeg har :-)


Mine to siste innkjøp, som jeg er veldig fornøyd er:

1. Min trillekoffert til alt mulig bling, charms og duppeditter. 
Denne er kjøpt på biltema, (Biltema er en flott butikk for oss scrappere altså ;-) ) 


Denne kofferten kan består av to deler, der det går an å ta fra hverandre delene. 


Denne kofferten har jeg fylt opp med små og store bokser, i alt 28 bokser, nøye tilpasset kofferten. Disse er også kjøpt på biltema. 


Og jeg har fått plass til 19 flasker glimmer mist i den øverste kofferten, rundt mine bokser. 


På toppen av b den øverste kofferten er det plass til en hylle. 
Denne kan fint taes vekk, men jeg liker å ha en plass og slenge rotet oppi :-)


Mitt 2 kjøp. Er kjøpt på ikea. Dette er ett trillebord på hjul. 
Her har jeg snudd øverste hylla, og sutte big shoten  min oppå denne hylla. 
Denne står alltid ved siden av bordet mitt. 


Den nederste hyllen, har jeg fylt med dieser fra Tim Holtz, og embossingfoldere. . 


I den midterste hylla har jeg alle former for medium og kliss og klin produkter. Har også noen flasker med spray her. Dette er produkter jeg ofte bruker, og veldig greit og ha stående ved min side


Så helt til slutt vil jeg vise dere mine album. De har fått plass i en alt for liten bokhylle, og kokebøkene mine er havnet på loftet. Men her er det mange flotte minner, så det er det vel verdt.
Jeg mixer både Lo'er, Pl'er i forskjellige størrelser, i mine album. 
Dette gjør det gøy og mer livlig og bla i albumen.

Det var min oppbevaring for denne gang. Kanskje fikk dere noen ideer!

Klem DT-Elisabeth



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar