mandag 9. januar 2017

Blå himmel

Hej!
Idag är det dags för mitt första inlägg i bloggen. Det är ganska nervöst faktiskt. Jag bjuder på ett veckoupplag denna gången. Bilderna får mig verkligen att längta efter sommaren igen. Vinter är fantastiskt också givetvis och jag är så tacksam att vi har 4 härliga årstider.
Jag tycker att det är svårt att hitta färdiga PL-kort som passar till mina bilder så många gånger gör jag mina egna kort.
Här har jag använt ett antal olika mönstrade papper och några enfärgade cardstock.
Jag brukar starta med att skära till korten i storlek 4x6 och 3x4. Därefter lägger jag ut dem och passar ihop med mina foton. Efter detta startar det roliga med att dekorera.


Just nu känns sommaren långt borta men snart är vi där igen


Till mitt veckokort använde jag mig av mönsterpapper från Pion Design. 

 

Jag la en mask från Tim Holtz över och färgade in med distress.
Vimplarna är gjorda med hjälp av tejp från Tim Holtz och tunt snöre.
Några trädekorationer fick symbolisera vår familj.


Naturfärgad cardstock är en favorit. Tunna svarta streck runt om blir en fin detalj.


Papper i olika färger och mönster blir fina dekorationer. 
Jag har även använt mig av cirkelformade dekorationer med en Epoxy dot över.

Det var allt för denna gången!
Lämna gärna en kommentar innan du går.

Kram från DT-Emelie
Instagram: emmis1983_pyssel


2 kommentarer:

  1. Du trenger ikke være nervøs :) Kjempefine sider! Takk for gode tips :)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte og kule sider! Så herlig farger, duse og fine....det ukes-kortet med Wood veneer var bare råstilig :)

    SvarSlett