mandag 20. februar 2017

Doodle- og art journaling-inspirert project life side

Det å få være med på kurs er supert. Det er ikke så ofte jeg får tid til det, men i fjor så hadde jeg to hele dager kurs med Dyan Reaveley. Helt fantastisk! 
Lærte teknikker og laget ting jeg ikke hadde prøvd før. Kreativt modus og maling på fingrene hele helgen når vi lærte art journaling og doodling.

Så da jeg skulle lage en pl-side av helgen, så hadde jeg mange flotte ark som jeg hadde laget på kurset å bruke, og det var fint for bilder hadde jeg ikke så mange av... Glemt visst å knipse:)


Har doodlet, stemplet og fargelagt arkene som jeg har brukt som pl-kort.  Arkene laget vi på kurset som eksempler på bakgrunner til en art journal side.
 To av kortene har jeg holdt litt rolige med brun bakgrunn og kun litt stempling. Journaling teksten er skrevet med skrivemaskin for å holde den streite linjen som kontrast mot de andre fargeglade kortene.


Bakgrunns arkene er laget med dylusions paint, stensiler, stempler og doodling med sort og hvit tusj.

Stemplene som jeg har brukt er også Dyan og Ranger sine.
Har fargelagt med hvit pen og Sharpies.


Et lurt tips som jeg fikk på kurset var at man påfører malingen med våtservietter og kun litt av gangen.  Det hadde jeg ikke gjort før, men det fungerte veldig fint og 
jeg bruker den teknikken ofte nå. 
Lett å styre tykt og tynt med maling, og dylusion maling tørker veldig raskt. 

Foto av en side som vi laget med blomster.



Ranger tekst stempel og Dylan blomst stempel. Fargelagt med Sharpies.

Fordi siden er fargesterk, har jeg lite annet pynt  - kun tre sorte piler i tre. 


Det var gøy og slå seg litt løs og lage en fargebombe av en side. Jeg får lyst til å gå å kline med litt maling, og jeg håper at du fant litt inspirasjon til å lage dine egne kort til pl.

Takk for titten, klem Bente-Heidi



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar