torsdag 27. april 2017

Egna PL-kort av vackra papper i lila/grönt + insert

Hej, DT-Gunilla här för att presentera lite uppbyggnad av egengjorda PL-kort. 

Jag brukar ofta bestämma färgerna på PL-kort utifrån fotona, men den här gången så var det lila i några av fotona och jag hade inga PL-kort i de färgerna. Så jag valde då att för ovanlighetens skull skapa egna PL-kort från några vackra papper (Kaiser-Craft), som jag vunnit i en tävling.  



Lila texten "some days..." är från nedre kanten av cardstock-pappret, som jag återanvände efter att ha skurit bort kanten. 

Så här såg fotohögen ut, och det som fick mig att välja lila var blommorna i mitten och kaklings-kryssen :



Jag hade nog aldrig kommit på tanken att blanda lila och grönt ifall inte mönstren på papprena var så, väldigt vacker kombination. 


Så här byggde jag upp sidan:
Eftersom hälften av fotona var stående använde jag stående plastfickor (lommer) på ena sidan och liggande plastfickor på andra sidan.  Nedan är de stående. 

Jag testade ut så att ungefär varannan ruta var foto och varannan något annat (PL-kort, dekoration, journaling). Skogs-fotot i mitten fick jag dela mitt itu. 



Sen satte jag fast foton på de egna PL-korten. När jag har dålig fantasi för att skapa PL-kort så kollar jag gärna "Veckans Skiss" så kortet med den lilla hunden har jag skapat utifrån skiss #148. 

Därefter skrev jag min journaling och pyntade med washitejp och enamelhjärtan, ganska enkel pyntning denna gång.


En utmaning var ifall jag skulle göra något med baksidan av ett guldhjärta (från föregående PL-sida), och satte fast bokstäver och pynt på det. 


Jag märkte att jag hade 2 foton över, så jag skapade en extra insert där jag använde det vackra papprets fram och baksida samt glittrig washitejp. Det blev helt enkelt ett extra blad i albumet, men utan plastficka.

Här är baksidan på insertsidan:


och framsidan syns nedan med ett foto på kaklings-kryss. Bakom ser ni den andra PL-sidan också. Där har jag lagt till journaling med min skrivmaskin direkt på högra övre PL-kortet (365 prompts-frågor) och sen har jag lagt på 2 genomskinliga overlay med vit ram över 2 foton. :


Hela uppslaget:



Tack för titten! 
DT-Gunilla



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar