torsdag 11. mai 2017

Kräftfiske

Hej!

Jag fortsätter att rota bland mina gamla foton. Under året 2012 blev vi fotade av en fantastisk fotograf vid namn Sara Landstedt. Under en tidig augustimorgon dokumenterade hon det traditionsenliga kräftfisket på Svansjön. 
Att gå upp riktigt tidigt och ge sig ut på sjön när dimman ligger längs vattnet är verkligen helt magiskt. Det är som att kliva in i en sagobok och låta sig förtrollas. Det spegelblanka vattnet och fåglarnas läten gör att man känner ett oerhört lugn. 

Till detta uppslag har jag som så många gånger tidigare gjort mina egna kort. Becky Higgins Grid Card samt vanliga vita fotoark har jag som grund.



Då jag verkligen ville behålla magin i de fina fotografierna så valde jag att använda milda färger och sparsamt med dekorationer.


På de stora korten 4x6 har jag stämplad med den andra stämpeln i detta set från Tim Holtz.


Den enda färgerna som jag använde denna gång blev svart Versafine dyna och distress dynan Bundled sage.


Till detta kort har jag använt stämplar från dessa två set. 

 

Jag använder oftast min skrivmaskin när jag skriver journaling. Det blir tydligt och snyggt. Jag skriver oftast texten på vita albumblad och placerar sedan texten på mina PL-kort. Runt detta fick det bli tunna streck men en svart penna för att rama in texten och få den att framträda lite extra.


Små ordspråk och fina texter passar också in tycker jag. 


Det är viktigt att njuta av alla små fina stunder!

Ha det gott!
Lämna gärna en liten hälsning och glöm inte bort månadens utmaning.

Hälsningar från Sverige
DT - Emelie

Instagram: emmis1983_pyssel





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar