mandag 8. mai 2017

Sommarminnen

Nu har jag äntligen gjort klar mina sidor från förra sommarsemestern. Känns så skönt!
Jag tänkte nu visa upp mina 2 sista sidor och hur jag jobbat med att skapa sommarminnen.
På bägge sidorna har jag använt Becky Higgins Grid Card som jag färgat in med distresser i färger som passar fotografierna.

På denna sida har jag använt mig av distressen Iced Spruce. Min journaling har jag skrivit både på filler cards och som små textrader och satt på fotografierna.


När vi betalade notan på restaurangen vi ätit på hittade jag dessa visitkort. Jag tyckte de var så fina både på fram- och baksida så jag tog 2 st. Tänkte att de kunde vara användbara på något sätt.

Så jag använde dem till att göra en dekoration med en pil som pekar på maten vi åt. Färgen matchar menyerna som skymtar fram på fotografiet. Den gröna färgen passade även perfekt till de gröna näckrosbladen och jag fångade upp det rosa i näckrosblommorna med rosa enamal dots i lite olika nyanser.
Jag tyckte att dekorationen med visitkorten blev ett kul och annorlunda sommarminne i mitt album.


På den andra sidan ville jag skapa känslan vi hade den dagen. Semestern led mot sitt slut men vi njöt för fullt av denna vackra och mysiga plats.


Jag valde därför att skapa PL-kort som matchade mina fotografierna. Jag färgade in ett grid card med Distress Ink med blå himmel och beige sand. Sedan stämplade jag vass med en blandningen av 2 olika gröna färger. På så sätt fick jag in den härliga strandkänslan även i mina filler cards.
Färgerna jag använde mig av ser ni här.

Min journaling skrev jag sedan ovanpå mitt bakgrundsmotiv. De enda dekorationerna jag använde mig av på denna sidan var små stickers med guldtext. De passade så fint till de varma tonerna i fotografierna.


På det andra kortet stämplade jag några måsar och färgade blå himmel och beige sand.


När jag gjorde klart sista sidan från semestern så fick jag verkligen den där härliga känslan. Jag kunde känna värmen från stranden och höra skriket från måsarna som följde färjan ut från hamnen i Rostock.
Nu längtar jag efter en nya sommar. Förhoppningsvis är den snart på väg...

Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!

/DT-Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar