tirsdag 6. juni 2017

Byttekit från Emelie till Marit

Här är det helt fantastiska byteskittet jag fick från Emelie och jag hade så skoj när jag skapade utifrån detta underbara kit.


Visst blev det en och annan utmaning, då det var länge sedan jag använde färdiga PL-kort, och spets och band har jag aldrig använt när jag gör PL.
Jag har använt kittet till att göra uppslag från vår resa till Thailand i vintras.

Så här blev min första sida. Jag hittade PL-kort som passade bra i både färg och tema.


På detta kortet har jag använt flera av de fina dekorationerna jag fick med. Wood veenern färgade jag in med distress i passande färg. Jag har här även använt washi-tejp och dekorationen med pilen, helt nya produkter att dekorera med för mig när jag gör PL.


Här är min andra sida skapat från Emelies kit.


Även här har jag använt de fina dekorationerna som var med. Den turkos dekorationen passade perfekt till färgen i mina fotografier.


Den största utmaningen var att använda spetsen och banden som var med. Men på detta kortet har jag lyckats få in spetsen. Jag använde även wood veeners, den grå dekorationen och de söta turkos blommorna.


På sista sidan har jag även använt stämpel-setet som var med. 


Typsnittet på stämpelsetet var så likt det som redan stod på PL-kortet och här var jag så tacksam för min Stamp Perfect för att få bokstäverna rätt.


För att matcha det i färg målade jag bokstäverna med grön distressfärg och satte även dit den fina "film-dekorationen" från Tim Holtz som jag fick med av Emelie.


Även här använde jag mig av dekorationerna som var med.


Som sagt, byteskitet blev en utmaning på många sätt och det var inte helt enkelt, men väldigt roligt. Jag vill verkligen rekommendera er att byta kit med varandra för att tänka i nya banor när ni skapar.

Sist vill jag bara visa några bilder från när jag började min sidor. Det var en varm försommardag och vi tog husbilen till en strand någon mil norr om där vi bor.
I denna vackra omgivning fann jag mycket inspiration till mina sidor. 



Det var allt för den här gången.
Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar