mandag 10. juli 2017

Foton i 4X4 format i somrig känsla och genomskinlig ficka

Hej DT-Gunilla här! Jag hade svårt att hitta på en rubrik, men hoppas den här fångar upp det jag vill visa. 

Av ren slump har jag under förra året fotat många kvadratiska foton, och sen fått välja formatet 10X10 cm när jag framkallat dem. 
Så jag har införskaffat fickor (lommer) i det formatet och även PL-kort. 

Så här blev min somriga layout för vecka 24 förra året (slutet av juni):



Så här såg det ut innan jag startade:


Jag har använt sparsamt med dekorationer och satsat på overlaystickers med texter, nedan texten "so cute":



Nedan "let's eat" och "17"och sen handskrivet "favorit-mat" (för ovanlighetens skull). 


Men en och annan dekoration har jag lagt till som washitejp och somriga blommor:



Ett foto ville jag gömma för att jag så gärna ville ha med det vackra fjärilskortet, det löste jag så här:


På baksidan av fjärilskortet har jag lagt in journaling med min skrivmaskin, om allt vårt röjande i skogen. Inte så spännande att läsa om för andra, så jag har gömt det så här. 

När jag tror att jag är klar så är jag inte det, utan flyttar runt mina foton och PL-kort tills jag blir nöjd. Här ser ni före och efter flytt :

 

Anledningen till denna flytt av endast 2 foton, beror på att sidan före har en genomskinlig ficka och det blir mycket snyggare  när man ser igenom och ser det svartvita fotot än min hund. Kolla nedan på närbilden från sidan innan:


Sidan innan ser ut så här i sin helhet: 


Den sida som ligger bredvid den översta sidan i det här inlägget är den här. 
Här ser ni min genomskinliga ficka (lomme) från den rätta sidan och jag har använt min fuse tool för att stänga in både blommor och paljetter.  


De 2 sidorna matchar varandra väl tycker jag:


Tack för titten! DT-Gunilla








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar