mandag 14. august 2017

Egna dekorationer med stämplar och dies

Hej!
Då var det dags för mig, DT-Marit, att visa upp vad jag skapat. Jag tänkte idag visa hur ni kan göra egna dekorationer till era PL-sidor. 
Här är en sida jag skapat från vår resa till Thailand i december. Flera av fotografierna gick i gul-orange. Allt från blommor till munkar och buddha. Jag hade svårt att hitta passande dekorationer till detta uppslag så jag valde att göra egna.




Jag har använt dessa stämplar och dies för att göra mina dekorationer 
och valde en cardstock i matchande färg. 



Jag ville med denna sida visa att man behöver inte köpa så mycket PL-pyssel utan man kan använda det man har hemma.  
Kanske är ni nybörjare och inte har så mycket PL-dekorationer hemma, kanske är det lite tomt i plånboken efter sommar och semester. Eller som i mitt fall, jag hittade inga dekorationer i rätt färg.
Förutom dies och stämplar har jag använt mig av Becky Higgins Grid Cards som jag stämplat lite bakgrund på med Tim Holtz Pumic Stone. Men jag kunde lika gärna använt en vit cardstock eller liknande. Med fotografier, plastfickor (lomme) och lite stämplar och dies kommer man långt.

Här har jag kombinerat 2 stämplar och stansat ut med av rektangulär die med stygn i kanten.



Till den här stämpeln hade jag ingen passande die så här klippte jag runt. 




För första gången har jag använt mig av en charm när jag gör PL. Den andra dekorationen är kombinerad av 2 stämplar och en rund die med stygn i kanten.




På sista kortet blev det bara en liten pil och dekoration med enamal dots.



Hoppas jag kunde inspirerar er till att använda lite av det ni redan har när ni gör ert PL. Det är så lätt att vi bara köper nytt medan vi har massa fint i våra gömmor.

Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!
/DT-Marit


1 kommentar:

  1. Så flott å se hva du har brukt og hvordan de enkelte dele så ut på PL kortene til slutt

    SvarSlett